Subject: FW: Arvamuse küsimine Euroopa Liidu parandamisõiguse direktiivi ülevõtmise kohta
From: "JM info" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Fri, 20 Dec 2024 11:29:36 +0200

From: Risto Jõgi - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 18, 2024 3:23 PM
To: Karin Maisvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Triinu Sillamaa - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Mari-Liis Aas - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Arvamuse küsimine Euroopa Liidu parandamisõiguse direktiivi 
ülevõtmise kohta

Tere!

Saadan Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (edaspidi MKM) tagasiside 
teie 14.11 saadetud kirjale (vastav kiri lisatud).

Vastuseks teie kirjas esitatud küsimustele seoses parandamisteenuste 
platvormiga märgime järgmist. MKM eelistab jätkuvalt lahendus, mille 
kohaselt hakkab Eesti kasutama ELi keskset parandamisteenuste platvormi, 
kuivõrd siseriikliku parandusteenuste platvormi ülevalhoidmine on kulukas ja 
dubleeriks asjatult ELi tegevusi. MKM hinnangul võiks parandamisplatvorm 
olla parandusteenuse keskne, mistõttu me ei pea vajalikuks avada seda 
teistele kaasuvatele teenuseosutajatele nagu nt kasutatud kaupade või 
taastatud kaupade müügikohad - selliselt on tagatud platvormi asjakohasus ja 
fookus. MKM hinnangul ei peaks platvormil registreerumiseks seadma muid 
lävendeid peale selle, et tegemist peab olema ettevõtjaga, kes osutab 
parandamise teenust.

Vastuseks teie kirjas esitatud küsimusele seoses 2. aastase pretensioonide 
esitamise õiguse pikendamisega leiame, et Eestis juba kehtivad erireeglid 
parandatud asjadele võrreldes ELi nõuetega, kuivõrd vastavalt 
võlaõigusseadusele, kui müüja parandab asja, algab 2. aastane pretensiooni 
esitamise tähtaeg kõrvaldatud puuduse suhtes parandamisest arvates uuesti.

Vastuseks teie kirjas esitatud küsimusele seoses direktiivi nõuete täitmise 
tagamisega leiame, et analoogsest lähenemisest nagu on toodud 
tarbijakaitseseaduse §-des 64 ja 65 ning võlaõigusseaduse §-s 236 piisab.

Parimat,

Risto Jõgi
toote ohutuse ja tarbijakaitse nõunik
Ettevõtluse osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372639 7681

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, December 18, 2024 7:30 AM
To: Risto Jõgi - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Arvamuse küsimine Euroopa Liidu parandamisõiguse direktiivi 
ülevõtmise kohta

Tere, Risto Jõgi!

Sinu tööülesande täitmistähtaeg on saabumas:

Pealkiri:

Arvamuse küsimine Euroopa Liidu parandamisõiguse direktiivi ülevõtmise kohta

Tööülesanne:

Täitmiseks

URL:

https://delta.mkm.ee/dhs/n/compoundWorkflowNodeRef/18ae490a-0d22-4956-89e0-7a7c334e6d7d

Tähtaeg:

19.12.2024

Resolutsioon:

Algataja:

Katrin Tael2

Vastutaja:

Risto Jõgi